Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 12 december 2015

Twinkle star CAL

Ik doe mee met de Twinkle star CAL van Dinah, en dat is toch zo leuk!
Elke dinsdag en donderdag (5 weken lang) krijg je een gratis patroontje om een sterretje te haken.
Veel werk is het niet, meestal heb ik het binnen 10 minuten af.



Maar ja, wat doe je dan vervolgens met die leuke sterretjes? Er is veel mogelijk, maar ik koos er voor om een klein kerstboompje uit de kringloop (restant van de kerstfair) te halen en daar hang ik ze in.
Sommige zijn ietwat aan de grote kant, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ben niet zo van de glamour en glitters, maar dit vind ik toch wel schattig ...



De sterretjes in het boompje zijn allemaal gehaakt met Catania katoen en haaknaald nr. 3.
Maar ik wilde ook wel eens wat variëren. Ander garen, andere dikte, andere haakpen ...
En ook een beetje rommelen met de steekjes.



Op een ander blog (ik weet niet meer welk ...) zag ik dat iemand de sterretjes gebruikte voor labeltjes.
En zo kwam ik op het idee om kerstkaartjes te maken met de extra sterretjes!



En vandaag kregen we nog een extra sterretje... Shiny Tiny ... zie je haar bovenin? Ze mag ook in het boompje!


20 opmerkingen:

  1. Ja, wat is dat een leuke project! En dan hoe geinig is het danom er nog iets anders mee te doen... Heerlijk werk bij dit stormachtige weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, super leuk zijn ze! Ik heb er ook al een heel stel klaar. Ik haak ze vooral met haaknaald 2,5 en laat het tot nog toe bij maximaal 5 punten per ster, dan zijn ze ook al wat kleiner :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n natuurlijk boompje met handgemaakte sterretjes.
    Je bent wel supersnel met het maken er van hoor.
    En dat idee van de kerstkaarten met zo'n sterretje is super leuk.
    Ik verstuur er zo'n 80, dus ga daar maar niet aan beginnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooit zo actief geweest met sterren haken voor kerstkaarten. Deed dit vooral in de zomervakantie, een klein werkje voor onderweg. Gebruikte toen Cebeliakatoen en nld. 2 of 2,5. Leuk om te doen. 2 Jaar geleden nog voor het werk sterren gehaakt. Zo'n kringloopboompje heb ik ook nog ergens op zolder. Wie weet. Goed weekend en haak ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb wel de patroontjes bewaard maar nog geen tijd ervoor. Ze zijn echt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Goed idee van die kerstkaartjes!
    Je kunt ze ook nog opstijven? (Is dat eigenlijk een NL woord? :-)) Ik bedoel dus zo'n suikerwaterbadje of Crack free o.i.d :-))))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, dat kleine boompje met die mooie witte sterretjes. Zo puur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn leuk, zeker zo om het kleine boompje op te sieren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze leuk!!! Staat goed in dat kleine boompje. Ik houd ook meer van natuurlijke kleuren, die van mij zijn gewoon wit, maar ik het ze ook gezien met een klein glimdraadje en dat is ook erg mooi. Die shiny tiny is wel heel erg klein,,, maar fijn. hahahaha. Er volgen trouwens nog een paar hele mooie, want de mooisten heb ik voor het laatst bewaard.. ;-)

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk al die sterretjes, ze staan goed in je boompje. Altijd gezellig zo'n extra versierinkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, je bent helemaal in de (sneeuw)sterretjesmodus. Ze zijn schattig hoor deze kleine exemplaren en in zo'n schattig klein boompje passen ze precies (nou ja, bíjna :-)
    De foto met ster en bladmuziek is mijn favoriet deze keer! :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat schattig en een goed idee om er kerstkaartjes mee te maken.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi... Ik heb mijn sterretjes verwerkt op een kerst kaartje! Ook leuk!
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schatjes die sterretjes. Origineel idee om er kerstkaartjes van te maken. Nog veel haakplezier bij de volgende motiefjes. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een goed idee om de sterren op kerstkaarten te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Elisabeth,
    Wat leuk dat je mijn blog Tweedehandswerk bij jouw blog in de sidebar hebt geplaatst! Waardeer ik zeer!
    Misschien had je het bij mij gezien dat ik de sterretjes gebruikte voor labels? (je schreef: ik weet niet meer waar....)
    Hartelijke groet van Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gave kerstkaarten met die mooie sterretjes en extra versiering. Met deze kaarten geef je een beetje liefde mee aan de mensen aan wie je de kaarten stuurt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...