Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 25 april 2018

Nostalgia (2)

Een maand geleden blogde ik over mijn Nostalgia in wording.
Inmiddels ben ik al een eindje verder en ben ik ook een eigen weg ingeslagen wat betreft de patroontjes.



De eerste baan haakte ik wel volgens patroon, en daarna was de tussenbaan (in between) aan de beurt.
Echt zo'n heerlijk niet-nadenken werkje om al pratend te doen...
Ja ja ...


Wat bàalde ik toen ik er bij het omhaken met vasten achter kwam dat ik steeds i.p.v. 31 toeren er maar 29 gedaan had. De hele sliert moest dus over!


Het is de bedoeling dat de banen via de tussenrepen aan elkaar worden gezet en dan moet het natuurlijk wel mooi doorlopen!


De tweede baan begon ik met driehoekjes open/dicht, en ik keek het af van deze afbeelding.



Het volgende patroon haakte ik wèl volgens de beschrijving van de sprei. Ik noem het in navolging van anderen 'muzieknoten' en het is hier te vinden. Het is een heel open patroon en als ik de baan ga omhaken met vasten zal het nog wel beter in model trekken.


En toen kwam 'zigzag' en die had ik hier gezien ... Leuk om zelf even te rekenen en te kijken hoe het patroontje dan uitkomt.


Bovenstaand patroon moet nog een beetje opgespannen worden, maar was erg leuk om te haken.
Ik had het geluk dat Corrie hem al had gemaakt, dus ik hoefde geen rekenwerk meer te doen.
Het is de onderste van deze pin, die ons inspireerde.


 Toen vond ik het weer hoog tijd worden voor een dicht patroontje, en ik koos voor wiebertjes volgens bovenste patroon van deze pin.


Af en toe kijk ik wat Corrie pint, en toen zag ik deze sjaal. Oh, wat een leuk motiefje!
Hoe zal ik die toch eens noemen?

En nu ben ik met het één na laatste patroontje van baan 2 bezig. Maar dat laat ik de volgende keer wel zien.
Het is erg leuk en ook verslavend om te doen!
Ik weet nog niet of ik allemaal verschillende patronen zal haken of dat ik wat zal herhalen...
Wat vinden jullie?



17 opmerkingen:

  1. Eigen initiatief... heerlijk! En wat wordt het leuk! Ik zit ook alsmaar te kijken naar wat ik anders kan/wil doen. De tussenbanen ga ik sowieso niet maken, en ik denk dat ik wat van jouw leuke patroontjes ga gebruiken. :)

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het fantastisch. Je moet wel een gevorderde handwerker zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Dat is ook mooi, dat zo'n project jou dan inspireert tot een eigen nostalgia!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In het echt is ie nog mooier. En zo leuk dat de spreien een eigen leven gaan leiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het haakwerk is prachtig.
    Je bent een ervaren haakster dat je een eigen patroon kan in voegen.
    Jongste dochter haakt hem ook.
    Ik zie hoe mooi het word, en ook veel werk.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat wordt mooi! Lekker je eigen hart volgen, geen kopie van het werk van anderen, een uniek werkstuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk met al die verschillende patroontjes. Lekker bezig. Groet, Dini

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zelf kan ik niet haken maar verschillende patroontjes lijken wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat wordt dit mooi. Leuk om er zelf ook patroontjes aan toe te voegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gaat dit fantastisch mooi worden, zo leuk je
    eigen inbreng, vind het heel knap van je dat je de
    patroontjes passend kan maken in het geheel.
    Veel succes met de vorderingen...........

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat wordt een magnifieke deken! Of je patroontjes gaat herhalen of er nog nieuwe zoekt, hangt misschien af van je enthousiasme? Ik denk dat als je ze in een andere volgorde haakt, het niet echt opvalt dat je dezelfde motiefjes gebruikt. Maar allemaal verschillende motiefjes is ook superleuk, ik zou dan de hele tijd de deken liggen bekijken als die op mijn bed zou liggen :-)
    Succes ermee nog, je doet dat supergoed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke patroontjes gebruik je erbij! Vooral die muzieknoten spreken me aan 😁.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Om te beginnen even terug naar het vorige blogje met een foto van jullie kleinkind zoooooo lief.
    Het haakwerk heb ik al bij meerderen gezien maar de aparte patroontjes die jij gebruikt zijn wel echt heel erg mooi en zo wordt het ook heel persoonlijk.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O zo leuk. Leuke afwisseling ook. Je gaat lekker snel. Ik zou ze lekker allemaal verschillend doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk en je eigen weg een beetje volgen ha ha hoe herkenbaar. pssst je hebt spam tussen je reacties staan ( even verwijderen )

    BeantwoordenVerwijderen
  16. erg mooi, en leuk dat je je eigen weg volgt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...